Russian A A A לשינוי גודל הגופן

03-7612224

מאמרים

צור קשר

מלא את הפרטים הבאים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם האפשרי!
שם:
טלפון:
אימייל:
הערות:
captcha

הכניסו את הקוד המופיע בתמונה

חשיבות פעילות גופנית בגיל הזהב

פעילות גופנית חשובה בכל גיל, אך דווקא כאשר מדובר בגיל הזהב, נודעת לה חשיבות עוד יותר גדולה. מאמר זה יציע סקירה של כל ההיבטים החשובים באשר לפעילויות השונות בגיל הזהב. תבוצע סקירה של הסוגים השונים והתרומה שלהן לגוף דווקא בגיל בו אנו חשים שהגוף נחלש ולעיתים אף בוגד בנו. כמו כן, המאמר יספק עצות וטיפים שימושיים, כמו למשל הייעוץ הרפואי אשר ממנו אין מנוס, והוא בעל חשיבות גבוהה.
 

סוגי פעילויות

תחום הספורט בגיל הזהב כולל מספר ענפים מגוונים, ביניהם ניתן למצוא:

  • שחייה
  • הליכה
  • יוגה
  • רכיבה על אופניים

כל תחום מתמקד באזורים שונים בגוף ומספק מענה עבור בעיות שונות, בין אם מדובר בכאבי גב, בעיות אורטופדיות שונות, מחלות לב וכדומה. חשוב לזכור כי כל פעילות ספורטיבית שכזו צריכה להיעשות על פי המלצת וליווי רופא. הדגש אינו בהכרח על מאמץ גופני אינטנסיבי, אלא על תזוזה והנעה נכונה של השרירים, על מנת לייצר אורח חיים בריא.
 

תרומה לבריאות הגופנית

חשוב מאוד להבין שהקפדה על עשייה ספורטיבית נכונה תורמת מאוד לבריאות הגוף, במיוחד בגיל הזהב. את השיפור במצב הגופני ניתן לראות בכמה רמות:

  • חיזוק השרירים – דווקא כאשר מגיעים לגיל הזהב ונדמה כי מחלות שונות מתגלות מידי יום והשרירים נחלשים וכבר לא מתפקדים כמו פעם, זהו הזמן לחזק אותם בעשייה ספורטיבית מתונה. חיזוק השרירים אינו דורש פעולה פיזית מאומצת מידי. שחייה בבריכה מידי בוקר, או הליכה של שעה פעם ביום מייצרות מאמץ מספק ובריא השומר על חוזקם של השרירים.
     
  • התמודדות עם מחלות לב – יתרון נוסף נמצא בחשיבות הרבה בהתמודדות עם מחלות לב, תופעה דיי נפוצה בכל הקשור לגיל הזהב. עשייה ספורטיבית נכונה על פי הוראת רופא יכולה להפחית את כמות התרופות אותן נוטל חולה לב.

יש לזכור כי התייעצות עם רופא היא בגדר חובה. אורח חיים המשלב ספורט, תורם רבות לבריאות, אך כאשר עושים זאת באופן מוגזם, החורג מהיכולת הגופנית, יש גם סכנות.
 

נפש בריאה

מחקרים רבים מאשרים כי אורח חיים הכולל עשייה ספורטיבית, תורם רבות גם לתחושה נפשית טובה, כפי שנאמר: "נפש בריאה בגוף בריא". בנוסף, ניתן לראות כיצד בעיות נוספות, אשר אינן קשורות לבעיה המקורית, כמו למשל נדודי שינה, נפתרות. ניתן לומר כי עשיה הספורטיבית היא  התרופה הזמינה ביותר שקיימת לכל אדם. כך יוצא כי אפילו הליכה יומית פשוטה בשכונה משפרת את חוזק השרירים, סיבולת הלב ותורמת להרגשה הטובה, ואין צורך בהיערכות מיוחדת או משאבים מיוחדים, התוצאות מורגשות בן רגע.
 

ליווי רפואי

כפי שכבר נאמר, חשוב מאוד להקפיד לבצע את כל הפעילויות הספורטיביות בליווי והנחיה של רופא. רופא מקצועי ידע להתאים את רמת המאמץ למצב הגופני, תוך התחשבות במגבלות הגופניות הקיימות. יש לזכור, במיוחד בגיל השלישי, שפעולה מאומצת מידי ולא נכונה עלולה ליצור יותר בעיות מאשר פתרונות, יחד עם זאת, בתמונה הרחבה יותר, מדובר בדבר בעל חשיבות חיובית רבה בגיל הזהב, הן לגוף והן לנפש.
 

לאן פונים?

אז אחרי שלמדנו והבנו את החשיבות הגדולה של העניין, לאן באמת צריך לפנות בכדי לבצע את כל הנאמר בצורה מסודרת ואחראית? – ישנם הרבה ארגונים ומוסדות המציעים מסגרות מסודרות לביצוע פעילות גופנית המותאמת במיוחד לגיל הזהב. חשוב להקפיד שאכן מדובר במסגרת מוסמכת המציעה שירותים בליווי מומחים מקצועיים בתחום הבריאות. כעת, לאחר שסקרנו את כל ההיבטים החשובים, כל שנותר הוא להתחיל לזוז.